Ця історія викликала обурення українців, які зауважили, що в країні, яка воює, ці кошти потрібно витратити на дрони чи на інші потреби фронту, а не на серіал. Радник голови Офісу Президента України Михайло Подоляк розповів 24 Каналу про своє ставлення до цієї ситуації.
До теми "Справа не в Ткаченку": Коля Сєрга різко висловився про скандал з серіалом Горбунова
Має бути розроблена культурна програма
Він зазначив, що питання культури та дронів – це два різні питання. Для Міноборони є величезні бюджети, вони мають бути правильно адміністровані та відпрацьовані.
Сьогодні через війну Україна привертає увагу усього світу. Але якщо йдеться про стратегію країни, то на нас мають звертати увагу насамперед через літературу, кіно, серіали, музику.
Тоді зрозуміло, за що нас потрібно любити. Чому ми маємо бути інтегровані в сучасний глобальний простір. Якщо ж ви не створюєте цього продукту, то вас немає. Тому що споживач на зовнішньому ринку не читає тільки про дронову атаку на Мелітопольському напрямку. Він хоче послухати вашу музику. І питання в тому, як це модерувати,
– зауважив радник глави ОПУ.
Українську культуру потрібно повноцінно, масштабно розвивати, щоб вона домінувала, була галузевою, та конкурувати з іншими національними культурами.
А тому має бути розроблена масштабна програма на десятиріччя, і в неї повинні бути вкладені величезні інвестиції. Можливо, сьогодні вони мають бути позабюджетними, і тому необхідно залучати людей, які готові інвестувати в серіал.
Це не питання Горбунова. Питання в тому, що має бути прозоро – величезний обсяг коштів і позабюджетних грошей. А ми маємо чітко фіксувати, хто ми,
– пояснив Подоляк.
Михайло Подоляк прокоментував історію з держфінансуванням серіалу Юрія Горбунова: дивіться відео
Потрібно правильно модерувати
Якщо Україна не буде вкладати кошти в створення культурного продукту, тоді буде домінувати Росія зі своїми наративами.
Він нагадав, що ще до 24 лютого 2022 року Росія інвестувала у виробництво серіалу та фільму про Чорнобиль, фільм про "матч смерті" в Києві. Росіяни практично повністю приватизували українську історію та розставляють в ній свої акценти.
І якщо ми не будемо виробляти власний контент, чому українців мають помічати? Чому мають вважати у світі, що українці – це точно не росіяни?
"Тому треба говорити не про те, що Горбунов щось робитиме чи не Горбунов. Треба просто правильно модерувати ті чи інші процеси. І там, і там мають бути зрозумілі адміністратори, прозорі конкурси, прозорі бюджети. Але культура та допомога фронту – це два рівнозначні напрямки", – наголосив Михайло Подоляк.
Про що серіал "СМТ Інгулець"
Сюжет майбутнього 24-серійного серіалу розповідає про двох айтишніків, які втікають з фронтового Харкова. Вони прямують до Львова, але потрапляють до СМТ Інгулець на Кіровоградщині. Тут керує фермер Олексій Паровоз. В Інгульці айтишніки вступають до місцевої самооборони та чергують на блокпості. А також допомагають на фермі. Прототипом Олексія Паровоза став Олександр Паровознюк – підприємець, депутат Кіровоградщини та президент ФК "Інгулець".Що цьому передувало
- Телеведучий Юрій Горбунов має досвід успішного продюсування кіно – комедій "Скажене весілля" та ще двох її сиквелів.
- Нагадаємо, що Міністерство культури України мало виділити 33,6 млн грн на новий серіал, який продюсує Горбунов.
- Проте ця інформація набула великого розголосу в мережі. З приводу неї висловлювались відомі особистості. Зокрема, український продюсер Ігор Кондратюк закликав Горбунова відмовитись від державних коштів. Адже, за його словами, зараз "в країні не вистачає дронів і засобів боротьби з дронами Росії, з РЕБАми".
- З приводу доцільності виділення великих коштів з бюджету на культурні проєкти 20 липня висловився також Президент України Володимир Зеленський. Він наголосив, що зараз необхідно брати кошти на їхнє фінансування не з держбюджету України.
- Також Президент звернувся до прем'єр-міністра, щоб він розглянув заміну міністра культури та інформаційної політики Олександра Ткаченка.
- Наступного дня Ткаченко повідомив, що подав у відставку. Коментуючи своє звільнення з посади, він зазначив, що "культура під час війни важлива, бо це війна не тільки за території, а за людей". Він додав, що "приватні, і бюджетні кошти під час війни на культуру не менш важливі, ніж на дрони".